Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

W jaki sposób SEO może wpłynąć na Twoją stronę?

Internet stał się jednym z głównych mediów wpływających na Twoją sprzedaż. Nawet 28% zapytań w Google dotyczących usług i produktów w pobliżu lokacji wyszukiwania kończy się dokonaniem zakupu (Google, 2016), wskazując że ludzie powoli odsuwają się od fizycznych sklepów w stronę zakupów internetowych.


W celu zachęcania klientów do powrotu będziesz musiał znaleźć sposób, aby najpierw dowiedzieli się oni o Twoim sklepie. Niestety, znalezienie się na szczycie listy wyszukiwań Google nie jest prostą sprawą. Tu właśnie wkracza SEO.

Co wiec zrobić, aby zdobyć i utrzymać wysokie miejsce na liście? Oto kilka porad:

1. Zdefiniuj jakie są najważniejsze słowa kluczowe dla Twojej strony.

Będę używał tego wyrażenia całkiem często, ale jest ono kluczowe w celu zmaksymalizowania rezultatów. Postaraj się aby były spójne oraz związane z Twoimi stronami. Możesz zastosować narzędzia takie jak Google Keyword Planner w celu ustalenia ich przewidywanego ruchu.

2. Stwórz interesującą treść, której ludzie będą chcieli doświadczyć.

72% marketingowców zgadza się, że jest to najbardziej efektywna strategia SEO. Ludzie którzy udostępniają Twoje artykuły, powodując że linkują one z powrotem do Twojej strony, wpływają w ogromnym stopniu na algorytmy Google. To po części powód dla którego media społecznościowe są tak istotne - pozwalają Ci one zostać zauważonym przez duże grupy ludzi, którzy podzielą się znalezionymi treściami ze swoimi znajomymi.

3. Zwróć uwagę na swoje adresy URL.

Używanie w nich słów kluczowych oraz upewnianie się że są one krótkie pozwolą Ci poprawić swoje miejsce w wynikach.

4. Unikaj niedozwolonych praktyk ("Black-hat").

Tego typu taktyki, mające na celu sztucznie zwiększyć Twoją obecność wydadzą się prędzej czy później i zostaną ukarane przez Google, skutkując niższym miejscem w rankingu i potencjalną stratą finansową. Nawet jeśli uda Ci się poprawić w ten sposób wyniki i uniknąć konsekwencji, to wciąż odbiją się one na Tobie z powodu braku dobrych treści na stronie.

5. Zoptymizuj swój kod HTML.

Niektóre jego elementy (szczególnie tagi <meta name = description> oraz <title>) są analizowane przez silnik wyszukiwania Google. Spróbuj włączyć do nich swoje słowa kluczowe i zachować krótką formę - dobrym zwyczajem jest trzymanie ich poniżej 70 znaków dla tytułu i 140 dla opisu.

6. Śledź swoich odwiedzających oraz ich wzorce zachowań.

Pozwoli Ci to odpowiednio ułożyć Twoją stronę w taki sposób, który poprawi na niej ruch oraz zwiększy ilość otrzymywanych leadów. Narzędzia takie jak Google Webmaster Tools czy Google Universal Analytics mogą być przydatne w ustalaniu które rozwiązania działają dla Ciebie najlepiej.

7. Wykorzystaj media społecznościowe.

Interakcje z Twoimi treściami na stronach takich jak Facebook czy Twitter mają znaczący wpływ na SEO - a biorąc pod uwagę, że ich baza użytkowników ciągle rośnie, to najpewniej będą one coraz istotniejsze. Powtórzę się tu, ale aby ludzie udostępniali, lubili lub komentowali Twoje treści, muszą one być interesujące. Nawet 90% marketingowców wskazuje, że media społecznościowe w znaczącym stopniu pomogły im zwiększyć ekspozycję dla ich biznesu (Social Media Examiner, 2015).

8. Skup się na mobile.

Google zaimplementowało już algorytm, który promuje strony przyjazne mobile w swoich wynikach wyszukiwania. Urządzenia przenośne stanowią już 50% całego czasu spędzonego online, a wraz ze wzrostem popularności aplikacji oraz szybkiego połączenia bezprzewodowego, liczba ta będzie rosła.

Social WiFi