Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

W jaki sposób portale społecznościowe mogą pomóc naszemu SEO?

Wszyscy znamy korzyści z wykorzystania odpowiedniej komunikacji na portalach społecznościowych. Ich wpływ na nasze SEO jest jednak często niedoceniany. Jest to ogromna szkoda, szczególnie biorąc pod uwagę jak wartościowym jest zasobem. Oto więc kilka rzeczy na które powiniśmy zwrócić uwagę, jeżeli nie chcemy zmarnować naszej szansy.


Kiedy mówimy o SEO, myślimy najczęściej o wyszukiwarce Google. Podczas gdy profile z portali społecznościowych często pojawiają się na wysokim miejscu w jej wynikach, warto zapamiętać że Facebook, Twitter i im podobne również są silnikami wyszukiwania samymi w sobie. W roku 2016 portal Marka Zuckerberga notował około 2 miliardów wyszukań dziennie, a Twitter - 2,1 miliarda. Dla porównania - wynik przeglądarkowego giganta to 3,5 miliarda. Różnica nie jest tak wielka jak się spodziewaliśmy, czyż nie?

Przygotowanie swojej strony internetowej pod indeks Google wciąż jest ważną rzeczą, jednak należy poświęcić trochę uwagi mediom społecznościowym. Na czym więc powinniśmy się skupić?

1. Jeden lub dwa profile na portalach społecznościowych to za mało

Jeżeli mamy już jeden lub dwa zarejestrowane profile - i najpewniej jest to Facebook i Twitter, patrząc po dużej części biznesów - to mamy już solidną podstawę. Potrzebne nam jednak będzie kilka kolejnych. Powodem są tutaj backlinki (strony odsyłające z jednego portalu na inny), które w znaczący sposób wpływają na SEO. Posiadanie kilku stron z linkami na wszystkich z nich zwiększa efektywność każdej z nich, a także podnosi szansę na pokazanie większej ilości wyników wyszukiwania. Najpopularniejszymi serwisami do wykorzystania w tym celu są Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram oraz Pinterest. Dodatkowe punkty jeśli umieścimi link do naszej strony w sekcji "informacje o firmie/użytkowniku" na każdym z nich.

2. Dbanie o stronę wizualną

Zdjęcie w tle, zdjęcie profilowe, czy dowolna inna widoczna strona Twojej głównej strony musi do siebie pasować i tworzyć spójny obraz. Wiemy już, że słaba strona może skutkować wysokim bounce rate (współczynnikiem wejść, po których od razu następuje wyjście). To samo aplikuje się do profilów w mediach społecznościowych. Oczywiście, w przeciwieństwie do swojej strony internetowej, nie masz nad tym pełnej kontroli. Elementy nad którymi masz jednak kontrolę powinny być dopasowane nie tylko tematycznie, ale również kolorystycznie. Weź pod uwagę, że niektóre portale społecznościowe pozwalają Ci wykorzystać nie tylko zdjęcia, ale również wideo.

3. Ustal regularną częstotliwość postowania

Kluczowym nie jest postowanie codziennie, ani nawet co drugi dzień. Najważniejszym jest umieszczanie interesujących, dobrych jakościowo materiałów wystarczająco często, żeby zostały zauważone przez Twoich subskrybentów. Obsługiwanie codziennie 5 lub 6 portali nie jest prostą sprawą, jednak poświęcenie chwili na zaplanowanie odpowiednich treści na kilka najbliższych dni brzmi już o wiele bardziej prawdopodobnie.

4. Wypełnij pola z informacjami o firmie

Jeśli ludzie jeszcze Cię nie znają, to z pewnością będą chcieli poznać. Nawet jeśli Twoja firma jest już rozpoznawalna, to zostawienie pustych opisów może zostać odebrane jako traktowanie Twojej strony po macoszemu, zniechęcając ludzi do kontaktu z Tobą za jej pomocą.

Co ważniejsze, podczas opisywania swojego profilu powinieneś postarać się umieścić w nim możliwie największą ilość słów kluczowych, które będą go promowały w wyszukiwarkach. Wiemy że metoda "krótko i zwięźle" często się sprawdza, jednak są chwile, w których trzeba bardziej szczegółowo określić czym firma się zajmuje w celu podbicia jej rankingu w SEO.

Mając solidne fundamenty można rozpocząć zwiększanie swojego zasięgu oraz znajdować kolejne sposoby na dotarcie do swojej grupy docelowej. Korzyści które przynoszą nam media społecznościowe mogą być znaczne, więc nie ma powodu do zniechęcania się po początkowych problemach z uzyskaniem szerokiej rozpoznawalności.

Social WiFi