Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Trzy najważniejsze praktyki w marketingu na rok 2017 i 2018

Ustalmy to z góry: nikt nie wie dokładnie co przyniesie przyszłość. Możemy oczywiście starać się ją przewidzieć, lecz często jest to bezcelowe - szczególnie jeśli chodzi o obszary tak zależne od innowacji jak technologia czy marketing. Nie powstrzyma nas to jednak od próbowania.


Oczywiście możemy się mylić. Przewidywanie jest zabawne, potrzebne, i czasem wręcz przydatne. Wielu znanych ludzi pomyliło się w kwestiach technologii - Bill Gates twierdził, że nigdy nie stworzymy 32-bitowych systemów operacyjnych (...jesteśmy już na 64 bitach), a Albert Einstein - że nie rozszczepimy atomu. Nie tym się tu jednak zajmiemy. Zamiast przewidywać sukces czy porażkę danej technologii, skupimy się na ustaleniu co może rozwijać się najszybciej w tym oraz przyszłym roku.

1. Dalszy rozwój personalizacji

Słyszymy o tym wszędzie i są ku temu dobre powody. Personalizacja doświadczeń jest kluczowa i będzie stawała się coraz ważniejsza wraz z upływem czasu. Podczas gdy sama koncepcja jest bardzo prosta, nie jest ona tak łatwa do wprowadzenia jak się wydaje.

Przykładowo: klient poszukuje rozwiązania dla swojej restauracji w internecie. Dociera on na Twoja stronę i natychmiastowo zauważa opis produktu. Byłoby wspaniale, gdyby zawartość strony natychmiastowo dostosowywała się do jego potrzeb. Możesz mieć na widoku swoje najbardziej wartościowe case study, jednak jeśli żadne z nich nie będzie pasować do zastosowania Twojego produktu w restauracji, to ich wartość dla takiego potencjalnego klienta będzie o wiele niższa.

Jeśli nie starasz się spersonalizować doświadczeń odwiedzających, to musisz mieć nadzieję, że Twój produkt lub usługa, strona internetowa oraz branding zachęcą ich do dalszego poszukiwania informacji. Często może to jednak nie przynieść rezultatu - zamiast dalej przeszukiwać Twoją stronę, po prostu ją opuszczą i poszukają innej, bardziej przystosowanej do ich potrzeb, nawet jeśli Twoja oferta w pełni by ich satysfakcjonowała.

Na szczęście dysponujemy już technologią pozwalającą na automatyzację tego typu działań. HubSpot podąża tym tropem już od dłuższego czasu wraz ze swoją funkcją personalizacji, a Adobe podąża w ślad. Wyświetlanie różnych rodzajów zawartości bazując na informacjach o konkretnych leadach to coś, co oczekujemy zobaczyć w następnym roku.

2. Wideo będzie wciąż się rozwijać, stając się jeszcze istotniejszym dzięki pomocy AR i VR.

Wideo posiada naturalną przewagę nad tekstem oraz obrazem w kwestii marketingu. Jest ono w stanie przekazywać informacje o wiele, wiele szybciej, jak i również angażować odbiorców na o wiele głębszym poziomie. Interesujące wideo zachęcają do interakcji, dając Ci szansę na zwiększenie ilości polubień czy udostępnień.

Jeśli zastanawiasz się jak istotne wideo potrafi być, to prawdopodobnie powinienieś wiedzieć, że według MWP aż 55% ludzi ogląda je online codziennie. Co więcej, 59% kierowników wykonawczych twierdzi, że ludzie wolą treści wideo od tekstowych w celu pozyskania informacji. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że ludzie dobrze reagują na poszlaki wizualne. Nawet wrzucenie prostego, 60-sekundowego filmiku na Twojej stronie głównej może poprawić Twoje conversion rate nawet o 80% (EyeView).

Inne rozwijające się technologie, takie jak AR czy VR również są w stanie wpłynąć na sposób w jaki przeprowadzamy nasz marketing. Ich podstawą są właśnie wideo oraz rozwój interaktywnych interfejsów. W przeciwieństwie do standardowych materiałów promocyjnych, nie powinny one funkcjonować jako bezpośrednie reklamy. Całą ideą VR oraz AR jest zapewnianie imersyjnych doświadczeń dla klientów, które zostaną szybko rozwiane, jeśli nie będziemy ostrożni z naszym marketingiem.

3. SI oraz uczenie maszynowe

SI są już dostępne w użytko komercyjnym jako część technologii takich jak cyfrowi osobiści asystenci - Siri, Cortana czy Alexa. Mogą one posiadać jednak o wiele większe znaczenie dla biznesów. SI może być z powodzeniem wykorzystane w analityce, zarządzaniu innymi urządzeniami oraz uczeniu się maszyn. Funkcje te stanowią z niego doskonałe narzędzie do identyfikacji klientów czy personalizacji.

Technologia ta jest już zintegrowana z silnikami wyszukiwania, pozwalając im znaleźć informacje w sieci w przeciągu sekund - i to za pomocą składni konwersacyjnej zamiast haseł czy słów kluczowych. To samo w sobie jest imponujące i może zostać wykorzystane do tworzenia interfejsów dla naszego oprogramowania oraz sprzętu, dzięki którym będą one w stanie odpowiadać na nasz codzienny język z jeszcze większą łatwością.

Social WiFi