Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Trendy w marketingu - na czym powinny się skupić małe biznesy?

Marketing potrafi być zaskakująco skomplikowany. Świadomość nadchodzących trendów i nowych kanałów komunikacji jest kluczowa, biorąc pod uwagę, że ominięcie nawet jednego czy dwóch może spowodować spore problemy. Aby upewnić się, że Twój biznes działa skutecznie, możesz potrzebować lepszej niż dotychczas strategii marketingowej. Oto kilka pomysłów od czego zacząć.


1. Stwórz strategię wizualną

Popularność streamowania stale rośnie. Tylko w zeszłym roku Facebook zarejestrował ponad 100 milionów godzin filmów oglądanych dziennie na swojej platformie. Wchodzenie w interakcję z Twoją widownią za pomocą treści wizualnych jest o wiele skuteczniejsze niż za pomocą tekstu.

Kampanie wizualne wymagają trochę wysiłku, ale są o wiele lepiej zapamiętywane przez konsumentów niż te oparte o tekst. W dodatku są skuteczniejsze w kontekście zasięgu tworzonego w mediach społecznościowych. Mówiac krótko, filmy i obrazy wyróżniają się - tekst nieszczególnie.

2. Zadbaj o jakość postów na swoim blogu

W ciągu ostatnich lat praktycznie każdy biznes stworzył jakąś formę własnego bloga. Jest to świetna podstawa do optymalizacji swojego pozycjonowania w wynikach wyszukiwarek. Większość z nich skupia się jednak na ilości udostępnianych treści, a nie na ich jakości (nas to nie dotyczy, oczywiście!).

Bądźmy jednak szczerzy - jeśli piszemy artykuł, to czy nie jest naszym celem to, żeby ktoś go przeczytał? W innym wypadku wydaje się to bez sensu. Łączenie sensownej zawartości ze słowami kluczowymi i odpowiednimi praktykami SEO potrafi spowodować że dotrze on do sporej ilości ludzi, ale nie przyniesie to zbytniego skutku, jeżeli szybko stracą oni zainteresowanie. Efektywność takiego bloga będzie bardzo niska.

3. Marketing email

Łatwo zignorować marketing email i przyczepić mu łatkę "spamu". Niekoniecznie musi być to prawdą. Badania przeprowadzone przez MarketingSherpa pokazują, że dużej części korzystających z internetu dorosłych w USA (aż 91%) nie przeszkadza otrzymywanie emaili od firm. Większość z nich zaznaczyła, że preferują otrzymywać je "przynajmniej raz na miesiąc".

Istotnym elementem badania było jednak to, że wiadomości powinny pochodzić od biznesów, z którymi dane osoby już wcześniej były w kontakcie. Pokazuje to, że ludzie nie są skłonni do zaakceptowania emaili od kogokolwiek w dowolnej sprawie. Muszą być one dostosowane do nich, zapewniając im odpowiedne dla nich informacje. Jeśli to co wysyłasz nie interesuje Ciebie, to dlaczego miałoby zainteresować innych?

4. Spersonalizuj swoją strategię marketingową

Żyjemy w czasach, w których podejście masowe nie jest doceniane przez klientów. Personalizacja ich doswiadczenia jest kluczem do sukcesu, będzie ona jednak bardzo trudna do przeprowadzenia, jeśli nie znasz swojej grupy docelowej lub nie wiesz jak się z nią skontaktować. Niektóre elementy tej strategii są bardzo proste i wymagają minimalnego wysiłku - przykładowo, umieszczenia imienia odbiorcy przy wysyłanym emailu. Niektóre mogą być dosyć skomplikowane, wymagając dużej ilości badań i zbierania danych.

Spersonalizowane wiadomości osiągają znacznie lepsze wyniki niż ich masowe odpowiedniki, posiadając lepsze wskaźniki otwarć oraz klikalności (Open Rate oraz Click-Through Rate), skutkując większą ilością potencjalnych klientów.

5. Nie ignoruj urządzeń mobilnych

Każdy posiada smartfona. Są one w tym momencie jednym z najczęściej używanych urządzeń internetowych, a ich popularność stale rośnie. Podczas gdy posiadanie strony internetowej jest świetnym punktem początkowym, nie będzie ona nawet w zbliżeniu tak skuteczna jak mogłaby być, o ile nie będzie ona dostosowana do urządzeń mobilnych.

Najwydajniejsze praktyki marketingowe zmieniają się cały czas. Branie pod uwagę czego chcą Twoich klienci oraz jakie trendy obecnie się pojawiają jest wyjątkowo istotne w zrozumieniu jak prowadzić komunikację oraz na czym się skupić w danym okresie. Z pewnością nie jest to łatwe, ale odpłaca się z nawiązką.

Social WiFi