Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Kim są milenialsi i dlaczego są ważni dla Twojego biznesu?

XXI wiek zmienił oblicze marketingu na wiele sposobów. Jednym z bardziej istotnych aspektów było powstanie marketingu internetowego oraz mediów społecznościowych, połączone ze wzrostem popularności smartfonów. Pokolenie które dojrzewało podczas tych zmian - milenialsi - są obecnie w wieku pomiędzy późnymi kilkunastoma a trzydziestoma-kilkoma laty. I na kilka sposobów różnią się od poprzednich pokoleń.


Kim dokładnie są milenialsi?

Grupa ta jest rozpoznawalna dzięki dwóm kluczowym cechom - byciu skrajnie społeczną oraz w dużej mierze zależną od technologii. Ciężko wyobrazić sobie kogoś w tej grupie kto nie posiada komórki, dostępu do internetu oraz konta na portalu społecznościowym. Ich nawyki są również widoczne poza środowiskiem online - w większości preferują oni wychodzić na zakupy czy coś zjeść wraz ze swoimi znajomymi. Ponad 60% z nich chodzi do restauracji przynajmniej raz w tygodniu. Często łączą oni te aktywności z social media, gdzie pytają się znajomych o opinie na Facebooku czy wrzucają zdjęcia nowych ubrań czy zamówionego jedzenia na Instagram czy Snapchat. Dzięki temu pozostają aktywni online praktycznie 24 godziny na dobę.

Jak dostarczać im treści marketingowe?

Milenialsi nie są zbyt skłonni do reagowania na tradycyjny marketing. Byli bombardowani jego konwencjonalną oraz cyfrową wersją już od dłuższego czasu, a jako ludzie zapoznani z technologią są mocno nieufni w stosunku do korporacji oraz marek. Są jednak o wiele bardziej przyjaźni w stosunku do dobrze dobranych wiadomości marketingowych. Wolą informacje przekazywane szybko i bezpośrednio, a ich tolerancja na przedłużające się rozmowy jest dosyć niska.

Najlepszym sposobem na dotarcie do nich są media społecznościowe. Facebook jest zdecydowanie największym i najbardziej znanym portalem - w USA konto na nim posiada aż 88% dorosłych w wieku 18-29 lat (PewInternet). Posiada on również najwyższy współczynnik minut spędzonych podczas każdej wizyty. Inne portale, takie jak Twitter, Instagram czy Snapchat są dosyć daleko z tyłu, ale wciąż pozostają bardzo dobrym sposobem na codzienną komunikację z tą grupą wiekową.

Pokolenie to przejawia również najwyższą penetrację urządzeń przenośnych. Powoduje to, że marketing mobilny oraz optymalizacja pod niego usług stają się o wiele bardziej wartościowe. Milenialsi przeglądają internet za pomocą smartfonów i tabletów zamiast swoich komputerów, więc strony które odwiedzają muszą być w tworzone z uwagą na to. W innym wypadku ryzykujesz sporą ilość natychmiastowych opuszczeń strony, co niezbyt współgra z celem umieszczania na niej odpowiednio dostosowanej, interesującej zawartości.

Dlaczego są tak szczególni jako klienci?

Istnieje jednak powód dla którego milenialsi są doskonałą grupą docelową dla promowania Twojego biznesu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po początkowej promocji dadzą oni o niej znać swoim znajomym, nawet bez Twojej interakcji. Ich nawyki korzystania z mediów społecznościowych tworzą świetne warunki dla dzielenia się opiniami. Pomyśl o tym - ile razy widziałeś ludzi pytających się na portalu takim jak Facebook znajomych o rekomendację dobrej firmy? Jeśli korzystasz z nich równie często co większość tej grupy, to być może nawet kilka razy w tygodniu. Co jeśli te osoby polecałyby innym akurat Ciebie?

Jaka jest w tym rola Social WiFi?

Social WiFi może Ci w tym z łatwością pomóc. W momencie w którym połączą się oni do sieci oraz zalogują swoim kontem na portalu społecznościowym otrzymają możliwość interakcji z Twoją stroną poprzez polubienie jej, zameldowanie się czy obserwowanie jej. Będą również w stanie przekazać Ci ich opinie oraz wejść w dialog, dając Ci szansę na zapobiegnięcie wystawieniu negatywnej oceny za pomocą kuponów, zniżek czy po prostu poprawy warunków. Szczęśliwy klient to dobry klient, czyż nie?

Jest możliwe, że milenialsi stanowią już znaczą część Twojej grupy klientów. Upewnij się że jesteś w stanie się z nimi z łatwością komunikować, jeżeli planujesz dotrzeć nie tylko do nich, ale również ich znajomych.

Social WiFi