Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Jak wykorzystać internet do reklam w XXI wieku?

Jednym z głównych wyzwań reklamowania produktów w internecie jest odpowiednie go wykorzystanie. Nie znajdujemy się już na przełomie tysiąclecia - użytkownicy są o wiele bardziej świadomi technologii która ich otacza. Coraz bardziej sprzeciwiają się oni konwencjonalnym sposobom marketingu. Nie jest to w ogóle zaskakujace - przez lata próbowano zwrócić ich uwagę za pomocą bombardowania ich denerwującymi, przytłaczającymi lub niezbyt światłymi reklamami. Na szczęście mamy na to kilka innych sposobów.


Na początku ustalmy jedno - ludzie nie zawsze nielubią reklam. W badaniu przeprowadzonym przez MarketingSharpa jedynie 8% ankietowanych stwierdziło, że nie chce otrzymywać materiałów promocyjnych w żadnej formie.

Praktycznie każdy zwraca jednak uwagę na formę oraz częstotliwość z którą je otrzymuje. W ostatnim czasie Google zanowowało kwartalny spadek swojego CPC (cost-per-click). W związku z tym, jeżeli strony chcą utrzymać dotychczasowy poziom dochodu z reklam, muszą one zwiększyć ich ilość. Sprawia to że coraz większa część odwiedzających decyduje się na używanie oprogrammowania do blokowania ich, takich jak AdBlock czy uBlock. To z kolei ponownie zmniejsza zyski z reklam, tworząc błędne koło, które obniża przychody firmy oraz pogarsza jakość życia użytkowników.

Ludzie nie chcą po prostu otrzymywać dowolnych informacji które uważasz za interesujące dla nich. Zamiast tego chcą pewnego stopnia kontroli. Kiedy chcą otrzymać materiały promocyjne, sami ich poszukają w odpowiednim miejscu. Zobaczenie ich na niezwiązanej tematycznie stronie nie wpłynie na nich pozytywnie.

Jakie są w takim razie najlepsze kanały do reklamowania swoich produktów?

E-mail

Jedną z najproszych do wykorzystania, a jednocześnie najskuteczniejszych metod są e-maile. Zaoferowanie odwiedzającym możliwości zapisania się na newsletter zapewnia, że grupa do której wysyłasz swoje wiadomości jest zainteresowana Twoją zawartością, zwiększając open rate. Dodatkowo, ludzie otrzymują opcję otwierania wiadomości kiedy tylko chcą. Jeszcze lepiej, jeżeli zapewnimy im możliwość wybrania podczas subskrybcji dokładnie jak często chcą otrzymywać nasz newsletter. Ze strony firmy, otrzymujesz osobisty adres, na który jesteś w stanie wysyłać dowolną spersonalizowana zawartość. Ciężko znaleźć coś lepszego.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są również świetną opcją. Twoi klienci śledzić Twoje posty kiedy tylko chcą, zachęcając Cię do częstego postowania ciekawych zawartości. Jest to również świetny sposób na interakcję z nimi, zwiększając ich lojalność oraz dając Ci kolejną szansę na personalizowanie ich doświadczenia poprzez bezpośredni kontakt, pozwalając na rozwiązywanie dowolnych problemów jakie mogą mieć.

Strony internetowe

Świetnym sposobem jest również umieszczanie najnowszych reklam i ofert na Twojej stronie internetowej. Nawet 38% ankietowanych twierdzi, że ma zwyczaj odwiedzać strony firm w celu znalezienia pasujących im informacji.

Reklamowanie się poprzez media społecznościowe lub stronę internetową ma również dodatkową zaletę - oba sposoby wpływają również na Twój ranking w silnikach wyszukiwania. Powoduje to, że ludzie mają o wiele większą szansę na znalezienie Twojego biznesu podczas poszukiwania pobliskich restauracji na Facebooku lub najlepszych studiów fotografii w mieście.

Fizyczne materiały promocyjne

Tak, tak, wiemy - to nie wymaga internetu. Nie możemy jednak zignorować tej kategorii - kiedy nareszcie wydawałoby się, ze fizyczne kupony i reklamy zaczynają się stawać przestarzałe, okazuje się że są one wciąż bardzo popularne pośród ludzi. 54% z nich lubi otrzymywać je pocztą (tak, chodzi nam o normalną pocztę, nie e-maile), podczas gdy 28% wciąż lubi otrzymywać je w sklepie. Poza zapewnianiem wartości samej w sobie mogą one jednak również odsyłać klienta do innych miejsc - prosić o wpisanie kodu z kuponu na stronie, zawierać kod QR, lub zapewniać dostęp do ekskluzywnej części naszego portalu. Czemu by nie powiązać świata cyfrowego i fizycznego ze sobą?

Chodzi nam tutaj o prostą kwestię - personalizacja jest bardzo istotna, tak samo jak odpowiednia częstotliwość reklam oraz ich ilość. Bombardowanie klientów za pomocą reklam nie wystarczy. Muszą oni chcieć tego co sprzedajesz i otrzymać informacje w sposób który im najbardziej pasuje. Reklamy internetowe nie powinny wykrzykiwać wiadomości o Twoim produkcie prosto w ucho odbiorcy co kilka sekund. Zamiast tego, powinny one subtelnie, lecz zdecydowanie zachęcać ich do podjęcia dalszej akcji.

Social WiFi