Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Jak poprawić możliwości marketingowe Twojego sklepu?

Największym wyzwaniem marketingu w sklepach jest zachęcanie klientów do wizyty, a następnie wielokrotnego powracania. W dobie powszechnej technologii nie zawsze jest to tak proste jak się wydaje - nowe trendy pojawiają się co chwilę, a a nieskorzystanie z nich może poskutkować tym, że klient przejdzie do konkurencji. Zapewnianie spersonalizowanego doświadczenia oraz interakcja z wiernymi klientami w mediach społecznościowych zwiększają sprzedaż oraz utrzymują jej poziom.


1. Media społecznościowe są kluczowe

W tym momencie prawie każdy posiada smartfona. Według badań, nawet 40% z ich użytkowników korzysta z mediów społecznościowych. Zaniedbanie szansy na komunikowanie się z nimi może bezpośrednio odbić się na Twoich zyskach, szczególnie kiedy weźmie się pod uwagę, że nawet 41% z nich ma zwyczaj obserwowania swojej ulubionej firmy na portalach. Te osoby nie tylko mają większą szansę wydać pieniądze w Twoim sklepie, ale również mogą promować Cię pośród swoich znajomych.

Ludzie również wykorzystują swoje smartfony gdy są już w sklepie, w celu zapytania się przyjaciół o opinie lub po prostu podzielenia się tym co obecnie robią. Tego typu ekspozycja może również pomóc Ci zyskać na popularności.

Media społecznościowe to również doskonałe miejsce na reklamowanie swoich najnowszych promocji czy produktów. Polubienia, udostępnienia oraz inne interakcje pomogą Ci dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.

2. Oferuj darmowe WiFi

Nazwanie WiFi w sklepie "ważnym" to ogromne niedopowiedzenie. Jest to wręcz konieczność. Jak już wspomnieliśmy, ludzie mają zwyczaj używania swoich urządzeń podczas zakupów. Jednak aby to zrobić, muszą oni wykorzystać swoje dane mobilne (czego większość osób unika, z racji potencjalnych dodatkowych kosztów związanych z przekroczeniem limitu) lub właśnie wykorzystać WiFi. Biorąc pod uwagę, że to ta druga opcja jest preferowana, otrzymujesz szansę nie tylko na zatrzymanie klientów w sklepie na dłużej, ale również zwiększenie ich satysfakcji z wizyty.

3. Promocje

Oferowanie darmowego WiFi daje Ci sporo możliwości. Jedną z nich jest opcja wysyłanie spersonalizowanych wiadomości bezpośrednio do ludzi, którzy odwiedzą miejsce kilkukrotnie, pozwalając nagrodzić ich za lojalność.

4. Personalizuj doświadczenie klientów

Każdy człowiek jest inny. Osoby odwiedzające oczekują, że gdy przyjdą do sklepu to spełnią określone potrzeby. Istotnym jest, żebyś zrobił co tylko możliwe w celu zapewnienia im najlepszego możliwego doświadczenia z wizyty.

Social WiFi