Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Co zmienił rok 2017 w marketingu?

Marketing musi rozwijać się wraz z oczekiwaniami klientów oraz technologią. To pierwsze daje marketerom cele które muszą spełnić. To drugie - sposób na spełnienie ich. Jakie trendy, z których powinniśmy zdawać sobie sprawę pojawiły się w roku 2017?


Analityka predykcyjna

Dzięki zbieraniu dużych ilości danych o konkretnych użytkownikach oraz ich preferencjach, działaniach oraz zachowaniu, otrzymujemy możliwość przewidywania ich potrzeb i zachcianek. Informacje te jesteśmy potem w stanie wykorzystać w kampaniach marketingowych. Co więcej, process ten może być z łatwością zautomatyzowany w celu brania pod uwagę konkretnych szczegółów, zapewniając wysoką skuteczność.

UX

UX (User Experience) to process poprawiania satysfakcji użytkowników z produktu. Nie ma znaczenia czy próbujemy założyć stronę internetową, stworzyć nową usługę czy model działu wsparcia - oczekiwania klientów będą rosnąć, do momentu gdzie poziom obsługi będzie równie istotny (o ile nie ważniejszy) niż sam produkt. Jak łatwo jest Ci przekazać im wartościowe dla nich informacje? Czy funkcjonalności w które ich wyposażyłeś są im przydatne i dobrze przemyślane? Bez brania pod uwagę perspektywy użytkownika skazujemy się niskie zadowolenie, co przekłada się na niską lojalność oraz ogólny brak zadowolenia z naszej firmy.

Marketing oparty na zgodzie

Złota zasada marketingu w XXI w. jest prosta - kontaktować się z ludźmi, którzy chcą byśmy to robili. Natarczywy, oparty na ilości e-maili marketingowy spam nie jest odpowiednim sposobem do zachęcania swojej grupy docelowej. Łatwiej to osiągnąć za pomocą dwóch innych praktyk - docierania do nich z treściami, które mogą ich zainteresować, oraz upewniania się, że mogą się oni utożsamić z Twoim produktem czy usługą. Odpowiednia segmentacja leadów jest tutaj kluczowa.

Interaktywne podejście

Twoje podejście do grupy docelowej zdecyduje o tym czy rzeczywiście Cię ona słucha, czy jedynie słyszy. Interesujące treści, które pozwolą ludziom na interkację z Tobą oferują wiele przewag. Po pierwsze, o wiele łatwiej im przykuć uwagę ludzi. Po drugie, wzmacnia to Twój przekaz, gdyż interakcja z aplikacją, kwestionarzem czy quizem jest bardziej angażująca i trudniejsza do zapomnienia niż po prostu przeczytanie emaila czy zobaczenie obrazka. Mają one również większą szansę na zwiększenie ilości wielokrotnych widzów, którzy generują więcej ruchu oraz większają sprzedaż.

SI oraz automatyzacja

Maszyny ułatwiają nam życie już od setek lat. Teraz, dzieki naszemu postępowi w dziedzinie komputerów, stają się one coraz inteligentniejsze. Marketerzy mogą wykorzystać ich moc w celu odpowiedniego wybierania oraz sortowania list osób w celu w celu tworzenia baz danych. Za ich pomocą można zwiększać ilość naszych leadów oraz coraz lepiej docierać do swojej grupy docelowej.

Treści wideo

Wideo szybko staje się jedną z najpopularniejszych form marketingu. Są w stanie szybko oraz przyjemnie przekazać duże ilości informacji w trakcie minut lub wręcz sekund. Jeśli zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów, to ile jest warte zdjęcie, które dodatkowo się porusza? Cóż, według 83%, wystarczająco dużo, by dać im dobre ROI.

W marketingu zawsze konieczne jest nadążanie za najnowszymi trendami oraz technologiami, które są w stanie pomóc nam przekazać naszą wiadomość odpowiedniej grupie docelowej oraz utrzymać ją w stanie zainteresowania. Niemal nigdy nie jest to proste, lecz opłaca się poza wszelką wątpliwość - szczególnie, że konsumenci stają się coraz bardziej zdystansowani w stosunku do konwencjonalnych metod, których używamy od dziesiątek lat.

Social WiFi