Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

5 trendów w silnikach wyszukiwania - 2017

SEO jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. To właśnie ono służy do przyciągania potencjalnych odwiedzających na Twoją stronę kiedy wpiszą konkretne frazy w silniku takim jak Google.

Utrzymanie pozycji na szczycie listy będzie jednak wymagało zmieniania Twojej obecnej strategii. Nowe metody poprawiania rankingu pojawiają się bardzo często, szczególnie w tym roku. Niektóre z nich będą, naturalnie, mniej lub bardziej pasować do Twojej strony, ale korzystanie z przynajmniej części z nich z pewnością pozwoli Twojej firmie lepiej się rozwijać.


Mobile-first

Ujmiemy to prosto - niektóre z punktów na tej liście są opcjonalne. Ten konkretny nie jest. Urządzenia mobilne już w tym momencie stanowią około 50% całego ruchu w internecie. Nie możemy oczekiwać, że ludzie będą korzystali ze stron zbudowanych pod komputery stacjonarne na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu indeksy takie jak Google wprowadziły algorytmy oceniający strony przystosowane do nich lepiej niż resztę. Czy nam się to podoba czy nie, strategia mobile-first nie jest nawet przyszłością - jest teraźniejszością.

Spersonalizowane wyszukiwanie predykcyjne

Nazwa ta kryje za sobą prostą ideę - zapewnić, że znajdziesz to co chcesz na podstawie Twojego zachowania w internecie. Linki wciąż są istotne dla statusu Twojej strony, jednak Google wkłada sporo wysiłku w rozwinięcie wyszukiwania predykcyjnego. Biorąc pod uwagę poprzedni punkt, wydaje się logicznym, że w dobie mediów społecznościowych oraz urządzeń osobistych, które znajdują się w naszych kieszeniach przez większość dnia, zobaczymy bardziej spersonalizowane i niezależne od innych czynników wyniki.

Targetowanie lokalne

Dobra wiadomość dla posiadaczy fizycznych punktów sprzedaży i usług, którzy próbują znaleźć nowych klientów. Wyszukiwania lokalne stają się coraz ważniejsze, głównie właśnie z powodu rozwijania strategii mobile-first. Ludzie często wykorzystują swoje smartfony w celu znalezienia pobliskich restauracji, kawiarni lub sklepów. Dzięki analizowaniu lokalizacji użytkowników, będzie to dla nich coraz łatwiejsze.

Zawartość graficzna oraz wideo

Rosnąca istotność wideo marketingu nie jest już niczym niezwykłym. Google niedawno nabyło EyeFluence (firmę zajmującą się śledzeniem wzroku) oraz Moodstocks (zajmujące się rozpoznawaniem obrazu), razem z kilkoma innymi spółkami skupiającymi się na treściach wideo, dając nam do zrozumienia, że możemy zobaczyć większy rozwój w tym kierunku - szczególnie od kiedy YouTube spotkało się z gamą problemów związanych z monetyzacją swoich filmów, a konkurencja rośnie.

Wyszukiwanie głosem

Rosnąca popularność osbistych cyfrowych asystentów, takich jak Siri czy Alexa, spowodowała że korzystanie z nich stało się o wiele łatwiejsze, a ludzie przywykli do całej koncepcji. Ich funkcje pozwalają już na przeszukiwanie internetu i zapewnianie odpowiedzi, ale wciąż są w pewnym stopniu ograniczone. Pomimo tego, firmy takie jak Bing podejmują już działania mające na celu włączenie tej technologii do swoich silników wyszukiwania.

Wybór konkretnych strategii do włączenia w Twoje SEO będzie, naturalnie, zależał od rodzaju strony której używasz. Mogą one jednak dać Ci wgląd w to czego powinieneś oczekiwać w nadchodzących miesiącach.

Social WiFi