Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

5 sposobów na zwiększenie przychodów ze sklepów z WiFi

Świat stale się zmienia, stając się coraz bardziej nieprzewidywalnym z roku na rok. To samo dzieje się z nowymi trendami. Dzisiejszy konkurencyjny rynek zmusza właścicieli firm do przemyślenia swojej strategii marketingowej oraz sposobów na dotarcie do klientów, którzy są mniej skłonni do przyswajania konwencjonalnych reklam. Potrzeba personalizowania wiadomości wysyłanych do użytkowników zaczyna stawać się absolutną koniecznością. W jaki sposób skutecznie osiągnąć ten cel?


Jaka jest przyszłość reklam?

Potrzeby klientów stale się rozwijają, tak samo jak technologia mająca je zaspokajać. W przeciągu kilku ostatnich lat, urządzenia mobilne stały się jednym z najszybciej rozwijających się obszarów. Obecnie prawie każdy posiada smartfona, tablet lub podobne urządzenie z dostępem do internetu. Co więcej, używanie ich stało się tak intuicyjne, że potrafią to robić nawet dzieci. Stały się one kluczowym komponentem naszej kultury i życia codziennego. Statystyczny użytkownik posiada przy sobie telefon przez około 22 godziny dziennie. To właśnie powód, dla którego marketingowcy powinni patrzeć w przyszłość reklam ze sporą nadzieją. Potencjalni kliencie posiadają już urządzenia, które można wykorzystać w celi marketingu online, jak i również uzupełnienia strategii offline.

Czym jest marketing omnichannel?

Niedawno widzieliśmy rozwój idei zwanej marketingiem omnichannel (wielokanałowym). Aż prosi się to o pytanie - jak używać go efektywnie?

Wszystko kręci się wokół komunikacji z klientem. Nie jest to proste zadanie - wymaga zarówno korzystania z kanałów, które im odpowiadają, używania odpowiedniego języka jak i również zapewniania im ofert, które są skłonni rozważyć. Jest zwyczajnie niemożliwym dokonanie tego bez posiadania wpierw pewnej ilości informacji o potencjalnych kupujących. Jest to przeszkoda, z którą w tym momencie musi się zmierzyć każdy właściciel biznesu. Świetnym przykładem tej sytuacji są właśnie centra handlowe, w których różnorodność sklepów i usług jest tak wielka, że staje się prawie niemożliwym zidentyfikowanie dlaczego konkretna osoba postanowiła je odwiedzić. Rozwiązanie tego problemu brzmi trywialnie - zainstaluj sieć WiFi.

"Ale dlaczego?", spytacie. Cóż, oto 5 powodów, dla których uważamy, że warto używać WiFi w sklepach i centrach handlowych:

Poznawanie swoich klientów

Narzędzia takie jak Social WiFi pozwalają Ci pozyskiwać informacje o klientach oraz analizować je prosty i wydajny sposób. Tak długo jak udostępniasz sieć WiFi z naszą usługą, otrzymujesz możliwość dowiedzenia się o danych takich jak wiek, płeć, czas wizyty czy nawet strony które polubił on w serwisie społecznościowym. Wszystko to dzieje się automatycznie, a wszystkie dane są zachowywane w bazie. Informacje tego rodzaju są kluczowe dla tworzenia skutecznych kampanii marketingowych i pomagają utrzymać bardziej spersonalizowaną relację z odwiedzającymi.

Tajemniczy Klient Online - oszczędzaj pieniądze, zbieraj opinie

Tajemniczy klient to praktyczny test jakości usług. Jest bardzo wydajny, jednak wymaga przygotowań i nie posiada tej samej spontaniczności co rzeczywiści klienci. Dodatkowo, każdy tajemniczy klient musi otrzymać zapłatę za swoją pracę, potencjalnie wpływając na wyniki ankiety (oraz na Twój budżet). Nasz system oceny gwiazdkowej pozwala Ci zbierać opinie od swoich odwiedzających oraz odpowiadać na ich komentarze oraz recenzje online.

Zwiększanie przychodu oraz footfallu

Zapewnianie Twoim klientom darmowego WiFi w sklepie to nie tylko sposób na przykucie ich uwagi do Twojego biznesu. Dodatkowo, badania wskazują że poza wartością jako dodatkowa funkcja powoduje ono zwiększenie przychodów nawet do 2%. Usługa ta pozwala Ci wykorzystać dowolne treści (tekst, obrazy, animacje czy wideo) w celu promowania swoich produktów i usług. Przykładowo, centra handlowe mogą reklamować oferty swoich najemców. Skutkuje to zwiększaniem footfallu oraz czyni bardziej konkurencyjnym na rynku.

Przekierowywanie z online do sklepi i z powrotem

Jeśli Twój biznes składa się zarówno ze sklepów online jak i offline, to masz możliwość wyciągnięcia jeszcze większej ilości korzyści z usługi. Każdy raz Za każdym razem gdy klient odwiedza Twój sklep i spędza w nim kilka minut, po czym wychodzi bez dokonania zakupu jest problematyczny. Dodatkowo, jest bardzo możliwe że zaledwie kilka chwil później nie będzie on już pamiętał Twojej oferty. Social WiFi umożliwia Ci używanie zebranych danych w celu wysyłania przypomnień do klientów minimalnym kosztem i wysiłkiem. Przykładowo, możesz kontaktować się tylko z tymi, którzy spędzą więcej niż 5 minut w sklepie, dając Ci pewność, że należą oni do Twojej grupy docelowej.

Kody remarketingowe pozwolą wyświetlać Twoje kampanie marketingowe klientom zainteresowanym konkretnymi ofertami, wpływając na CPC (cost-per-click, koszt na kliknięcie) reklam. Zmiana potrafi być bardzo duża, obniżając je nawet o połowę. Wszystko to wpływa na zainteresowanie klienta Twoim produktem. Zależy tylko od Ciebie jakie wiadomości będziesz chciał im przesyłać - niezależnie od tego czy chcesz ich zachęcać do ponownego dokonania zakupu online, czy do odwiedzenia Twojego sklepu fizycznego, znajdziemy coś dla Ciebie.

Budowanie przewagi konkurencyjnej i lojalności klientów

70% klientów posiada urządzenia będące w stanie połączyć się z WiFi, a nawet 50% z nich czuje się bardziej komfortowo dokonując dużego zakupu w sklepie, jeżeli posiada dostęp do sieci. Zapewnianie dostępu do bezprzewodowego internetu w sklepie stało się standardem. Jednak tylko Social WiFi da ci możliwość wyróżnienia się i wchodzenia w interakcję z Twoimi klientami w bardziej osobistym stopniu. Karty lojalnościowe to już przeszłość (dlaczego - możesz przeczytać tutaj [link]) - zamiast tego, wykorzystaj WiFi w celu zbierania danych o wizytach oraz nagradzania ich za pomocą podarunków czy prostego "dziękuję". Małe rzeczy też są zauważane. Możliwości jest mnóstwo - zrób z nich dobry użytek.

Social WiFi