Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Czy wideo jest przyszłością internetu?

Wideo szybko staje się najważniejszym medium w internecie. Rozwija się ono w zaskakującym tempie - Cisco przewiduje, że do 2020 roku ta forma treści będzie stanowiła nawet 82% całego ruchu.


Przejście z tekstu i obrazów na wideo jest naturalne i dotknie każdej firmy, która polegaja na udostępnianiu treści w jakiejkolwiek formie (czyli praktycznie wszystkich). Nie jest więc szczególnie zaskakujące, że robią one wszystko w ich mocy aby sprostać temu wyzwaniu. Giganci tacy jak Facebook czy Snapchat szybko rozwinęły własne sposoby na wykorzystanie komunikacji wideo na ich platformach. Mark Zuckerberg określił ją jako "wielki trend, prawie tak duży jak technologie mobilne".

Zmiana ta jest również wspierana przez nowe technologie, takie jak VR czy AR. Mogą one w znaczący sposób zmienić to jak doświadczamy informacji, z 2D do immersyjnego 3D, wymuszając zamienienie obrazów na wideo. Kto by przecież chciał stać otoczony przez nieruchome środowisko?

Jeśli wciąż zastanawiasz się czy jest to coś co powinno Cię zainteresować, to przypomnę tylko, że zasięg YouTube pośród ludzi w wieku 18-49 jest większy niż jakiejkolwiek stacji telewizyjnej na świecie. I to licząc tylko mobile, bez wyświetleń z komputerów. Dosyć imponujące, czyż nie?

Kwestia promowania Twojej firmy lub usługi jest również prosta. Klienci są 4 razy bardziej skłonni do obejrzenia filmu prezentującego produkt niż przeczytania o nim. Nie tylko oferuje to prostsze zrozumienie dzięki pomocom wizualnym, ale również wymaga mniej wysiłku niż spędzenie takiego samego (lub dłuższego) czasu na analizowaniu tekstu.

Czy marketing wideo nie wymaga jednak sporego nakładu czasu, wysiłku i pieniędzy?

Właściwie to... nieszczególnie.

Podczas gdy profesjonalnie stworzone wideo potrafi zapierać dech w piersiach, nie zawsze konieczne jest posiadanie własnych nagrań, profesjonalnego montażysty oraz specjalistów od mediów społecznościowych aby prowadzić sensowną komunikację. Bariery wejścia zostały w dużej mierze zniesione przez platformy takie jak WeVideo czy Promo, które dają nam dostęp do zewnętrznych, profesjonalnych filmików za sensowną cenę.

Jeśli dopiero zaczynasz promowanie swojego biznesu, to dobrym wyjściem będzie wykorzystanie możliwości zapewnianych przez Facebook Live lub YouTube. Mogą one być z powodzeniem zastosowane przy wykorzystaniu telefonu oraz odrobiny sprzętu - stojaka czy znośnego połączenia internetowego.

Czy wideo powinny być krótkie?

Raczej tak, chociaż nie zawsze.

Mówi się stale o coraz krótszym okresie skupienia, przez który wideo stają się coraz krótsze - niekoniecznie musi to jednak być Twój preferowany sposób na prowadzenie swojej strategii.

Badania przeprowadzone przez firmę Wistia pokazują, że optymalną granicą długości wideo są 3 minuty, skutkując najwyższym przeciętnym zaangażowaniem. Większy spadek można zauważyć pomiędzy 3 oraz 7 minutami, po czym stabilizuje się aż do czasu 12 minut. Podczas gdy całkowita strata pomiędzy 3 a 12 minutami wydaje się być w okolicy 20%, pokazuje to że wciąż jest wiele miejsca dla dłuższych materiałów.


Dane Facebooka pokazują jednak, że świadomość marki, znajomość reklamy i intencja zakupu zwiększają się wraz z trwaniem oglądania. Z drugiej strony, nawet krótki okres oglądania (poniżej 10 sekund) skutkuje poprawą w świadomości oraz intencji zakupu.

Niezależnie od długości jaką wybierzesz, istotnym jest pamiętanie o posiadaniu wideo na Twojej stronie internetowej. Według badań przeprowadzonych przez Animoto, nawet 25% odwiedzających straci zainteresowanie firmą jeśli nie posiada ona takowego. Dowodzi to tylko jak bardzo angażująca jest ta forma przekazu.

Panel Klienta Social WiFi pozwala Ci z łatwością umieszczać treści wizualne na Twojej stronie powitalnej. Wystarczy dodać link z YouTube w zakładce Zarządzanie treścią.


Używanie filmów jako sposobu promowania Twojego biznesu może znacząco wpłynąć na ilość klientów których pozyskujesz, oraz ilość informacji które od Ciebie odbierają. Ułatw życie im, a oni ułatwią je Tobie.

Social WiFi