Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności i Klauzuli Informacyjnej.

Jak istotny jest marketing mobilny?

Marketing jest nieoceniony jeśli chodzi o promowanie produktów i usług. Jest wiele sposobów na które firmy próbują dotrzeć do potencjalnych i istniejących klientów. Jaki jest jeden z najlepszych w XXI wieku? Użyć internetu.


Tworzy to jednak kolejne pytanie – jak go użyć? Jest wiele urządzeń używanych przez ludzi w celu podłączenia się do sieci. Najprostszą klasyfikacją jest podzielenie ich na podstawie przenośności – na mobilne i stacjonarne.

Przez wiele lat urządzenia stacjonarne dominowały w kwestii aktywności w sieci. Smartfony nie były nawet w zbliżeniu tak popularne jak dziś, a gdy już zyskały na popularności, to jakość usług internetowych niekoniecznie za nimi nadążała. Teraz sytuacja się odwróciła. Dzięki lepszym planom danych, szybszym urządzeniom i popularności aplikacji mobilnych, komputery stacjonarne pozostały w tyle pod względem ruchu sieciowego. Praktycznie niemożliwym jest znalezienie dużej i popularnej strony, która nie została zoptymalizowana pod urządzenia przenośne. Nawet Google zaczęło wdrażać rozwiązania odfiltrowujące strony, które nie zostały do nich przystosowane.

Ludzie używają swoich telefonów przez cały czas. Wystarczy się rozejrzeć w kawiarni, restauracji czy centrum handlowym, a z łatwością zauważy się wielu ludzi wpatrzonych w nie. Restauracje, kawiarnie czy hotele które nie oferują swoim swoim gościom darmowego Wi-Fi ustępują pola tym, które dają tę możliwość. Same smartfony osiągają ponad 50% całego czasu spędzonego online, a czas ten jest wykorzystywany nie tylko na przeglądanie sieci, ale na interakcje na portalach społecznościowych, szukanie informacji czy nawet robienie zakupów.

W dzisiejszej rzeczywistości marketingowcy internetowi, którzy chcą dotrzeć do możliwie największej ilości użytkowników ze swoimi reklamami, słowami kluczowymi czy portalami społecznościowymi muszą się skupić na urządzeniach przenośnych. W czasie gdy wykorzystanie komputerów stacjonarnych pozostało mniej-więcej stałe przez lata, ilość osób używających technologii mobilnych drastycznie uległa zwiększeniu.

Social WiFi